Sunday, February 23, 2020

~PerakTour: Gunung Lang,Ipoh~

Assalammualaikum....

Alhamdulillah masih bernafas lagi kita pada hari ini 23 Februari 2020. Esok, lusa xtau lagi nasib kita macam mana. Semoga kita semua dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki dan kesihatan dalam kehidupan.

Malam ni sis nak share lawatan sis dan husband ke Gunung Lang di Ipoh pula. Sebelum ni story di Gua Tempurong kan...sekarang sis nak share lah taman rekriasi yang satu ni..best juga sebab kena naik bot merentasi tasik untuk ke taman rekriasi Gunung Lang..tak jauh sangat, adalah dalam 300 meter.



Okay sis cerita lah sikit info tentang Gunung Lang ni, sikit saja ye..sis bukan tahu sangat pun πŸ˜€. Sis pun google ajer infonya, kan sekarang semuanya dihujung jari jer..hehehe. Gunung Lang...dia bukannya gunung pun cuma berlatar belakangkan batu kapur. Gunung lang terbahagi kepada dua kawasan iaitu kawasan pintu masuk (entrance fee rm3 seorang/dewasa), dan kawasan taman rekriasi di seberang tasik buatan (bekas lombong).


So, nak ke seberang tasik tu lah kita akan merentasi tasik menaiki bot..yuhuuuu. Sis takde simpan pula gambar bot..dekat IG story sis ada upload 😁. Maka sis terpaksa pinjam gambar dari blog Percutian Bajet ( https://www.percutianbajet.com/perak/taman-rekreasi-gunung-lang  -untuk lebih info uols boleh tengok dekat blog ni okay πŸ‘πŸ‘Œ)


kredit photo from blog Percutian Bajet (  https://www.percutianbajet.com/perak/taman-rekreasi-gunung-lang   )


Gambar bawah adalah pemandangan taman rekriasi di seberang tasik.. (gambar juga sis pinjam dari blog Percutian Bajet)πŸ‘‡



kredit photo from blog Percutian Bajet ( https://www.percutianbajet.com/perak/taman-rekreasi-gunung-lang  )

Bah...sis mau belanja uols gambar2 kami laki bini spend time di Gunung Lang, tempat ni sesuai sangat bawa anak2. Kami pun bawa anak jugaaa..anak tekak, anak perut dan anak mata 😜.

πŸ‘† 
Ni masa weols baru je sampai, nak cari parking pun leceh..maklumlah hari cuti umum kann, ramai jer orang datang bawa anak2. Memang meriah.


πŸ‘†
Weols kat dalam bot masa ni nak menyeberang ke taman rekriasi di sebelah pulak..

  

πŸ‘† Enjoying our time together and snap some memories 😜

πŸ‘†
Weols amik gambar berlatar belakangkan menara tinjau. Weols tak masuk ke dalam menara walaupun boleh je masuk sebab weols dah penat pusing2, nak memanjat lagi ke atas ?? lambetttt lagi😡

kredit photo: blog Percutian Bajet ( https://www.percutianbajet.com/perak/taman-rekreasi-gunung-lang  )
πŸ‘†
 Taman permainan pun ado uols, haaaaa..jenuh lah kaki kejar anak yeee..takpe yang penting kita happy2 kannnπŸ‘ͺ



kredit photo: blog Percutian Bajet ( https://www.percutianbajet.com/perak/taman-rekreasi-gunung-lang  )

πŸ‘†
Taman rekriasi ni pun ada juga binatang2 peliharaan yang disimpan dalam sangkar, so kita boleh jalan2 sambil tengok binatang2 yang ada.

πŸ‘†
My hero πŸ’˜ gambar dia mesti letak jugekkk 😝



πŸ’“πŸ’–πŸ’—πŸ’˜πŸ’™πŸ’šπŸ’›πŸ’œπŸ’žπŸ’ŸπŸ’‹πŸ˜πŸ˜˜

πŸ‘†
Walaupun sis montel sis redha sebab sis bahagia and happy laki ajak jalan2...😝

πŸ‘†
Tak tau lah pokok ke pondokπŸ˜‚


πŸ‘†
Ambik gambar kejap sebelum tunggu bot nak balik ke seberang pula...kesian lah pula patutnya gambar berdua dengan somi tapi takde yang boleh tolong ambikkan gambar huhuhuhu..

Okay guys..mari kita balikkkk...kat tepi2 tu adalah air terjun buatan..duduk2 kat situ sambil makan aiskrim sebelum balik.


Selesaiii sesi jelajah gambar dalam blog..kekekekekee..terima kasih pada uols yang sudi jenguk blog sis. Boleh lah datang ke Gunung Lang bawa anak2, family, adik beradik, ramai2 lagi best..entrance fee pun bukan mahal sangat..kita golongan B40 ni mampu lagi nak beli tiketπŸ˜….

Semoga kita semua dimurahkan rezeki dari segi kewangan, kesihatan yang baik, kebahagian dalam hidup dan ketenangan jiwa. Aamiin...assalammualaikum, bye

No comments:

Post a Comment

thanks for visiting my blogs :)