Friday, December 30, 2011

~Ombak Rindu+Tentang Dhia~Aku Memang Rabun~B/ground baru TQ PakCikDin :p~Laptop Sengalll TQ Encik S~ :)

assalammualaikum...
hari ni rase sangat keliru..happy tapi dalam hati...sedih...ermmm,kenapa aku rase sedih?? biar lah hati ni jer yang tahu... kadang2 sesuatu perkara tu kita tak boleh kongsi..berkongsi pun ade batas2 nyer..jangan melampaui batas keperibadian kita..ape yang personal tetap jadi personal..ape yang boleh dikongsi takde salahnya untuk kita kongsi bersama.. :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

(OMBAK RINDU+TENTANG DHIA)
Hari ni, takde entry yang special aku nak share kat blog kesayangan aku ni..juz nak share cerita tentang movie melayu..OMBAK RINDU..baru download dari YOUTUBE,,sekian lama menunggu full movie kat youtube sejak lounching minggu2 lepas..maklum lah malas nak gi cinema jadik tunggu jer la kena publish kat youtube..biar lah ketinggalan beberapa minggu tengok movie tu..yang penting pulus tak kuar..nak tengok kat cinema kan kena kuar pulus lagik..mana bolehhhh..budak sekolah macam aku ni tak bagus membazir..dah minggu depan nak buka sekolah..buat belanja sekolah lagik baik..ni pun nasib baik ade downloader (realplayer jugak la yang paling besttt...hehe) senang sikit nak download..tak payah tunggu youtube loading habis movie tu..sengal kalau tunggu loading lagik..bagus download terus..habis download boleh tengok tanpa stak2..kacau lah tengok kalau stak2..feeling pun down jadik nyerr..hehehe..tak dapat nak concentrate..ermmm okeh nak share sedikit opinion tentang that movie..even aku dah habis baca dier punya novel..tapiiiiii..aku lupaaaaaaa dah jalan cerita dier..maklum lah masih skolah rendah lagik time baca novel tu..sebab tu banyak lupa..okeh,bagi aku..OMBAK RINDU tak ler sehebat mana..ianya sebuah cerita yang jalan cerita nyer hampir sama dengan jalan cerita movie2 melayu yang lain dan banyak kali kita tengok kat tv or film..contoh terdekat adalah sebuah drama tv TENTANG DHIA yang baru jer habis di tayangkan kat sebuah stesen tv terkemuka kat Malaysia ni..cuba fikirkan,jika drama TENTANG DHIA pernah di novelkan suatu ketika dulu..bagaimana sambutan nyer apabila drama (konon nyer dah jdik movie) TENTANG DHIA ni di filemkan???? agaknyer sama jer macam sambutan filem OMBAK RINDU yg di adaptasi dari novel alaf21..itu dari pendapat aku,,dalam erti kata lain..jalan cerita tu sedikit sama..kenapa tak filem kan jer drama TENTANG DHIA? kenapa tak drama kan jer OMBAK RINDU?..sebab kalau kita tengok..kita dapat satu perasaan jer..SEDIH..pada ending jalan cerita..wow!!..cerita melayu sudah dapat di agak jalan cerita nyer..tak payah tengok episod 5..juz perlu tengok episod pertama 2 3 4 sahaja..episod seterusnya kita dah tau jalan cerita nyer..tunggu last episod baru tengok,,betul ke tak sangkaan kita tentang penghujung cerita..dari sudut pandangan dan pengalaman aku meneka2 ending movie melayu ni memang banyak yang kena..kalau aku beating ni memang dah menang banyak...okeh la..aku dah share opinion aku..tapi actually banyak lagik dalam kepala otak aku ni nak simpan kat entry nih tapi lenguh dah jari aku yang tak comel ni..ketik sana ketik sini..nanti bengkak pula jari hantu aku ni..coz aku ketik2 pakai jari hantu..sebab dier ler yang paling panjang..hahaha..(ayat apekah ini..huhu)..

(AKU MEMANG RABUN)
Mata pun dah kerap pejam celik pejam celik..mengantuk ler tu..mata rabun ni susah sikit,,kalau lambat tido pandai merajuk pula mata nih..gelap pula pndangan jadik nyer..ermmm..ape boleh buat jer la..dah mata rabun kan... :) syukur lah masih boleh nampak lgik even dah tak betul imej nyer..double2 pula dah..hihihi..

(B/GROUND BARU~TQ PAKCIKDIN)
Ni nak story sikit pasal background blog aku yang asyik bertukar2..sebelum nih memang dah steady guna pic with the bestfriend in the world & in my heart..huhu..kali ni dah tukar lagik..pic cartoon yang sweet sangat,tergerak hati nak tukar background blog..cartoon lelaki dier cun gilerrr...kalau lah wujud lelaki macam dalam pic cartoon nih...aku nak lah jadik wanita solehah kat sebelah dier tu..aduhaiiiii..huhuhu..cuma angan2 si minah jenin jer nih..ape2 pun terima kasih sangat2 kat Encik F@Pak Din coz benar kan aku ambik pic cartoon ni dari album fb dier..aku dah malas nak carik kat google coz kalau aku carik pon semua pic saiz kecik2..langsung tak dapat upload kat blog..nasib baik lah ade kat dalam album c Pak Din..senang kerja aku..hihi..nanti nak mintak lagik kat Pak Din..(ni la muka tak malu,,dah kasi 1 nak lagi 2.. :p )..jangan marah yeeee PakDin...nanti kita report kat tok guru..hehehe... (memain jerr)

(LAPTOP SENGALL)
Sebelum tido aku nak share problem lappy aku ni..aku dah sesak sangat melayan kerenah lappy nih..rase macam nak rendam jer kat dalam air..betul2 buat aku panas hati..nasib boleh sabar lagik..huhhhhh!!! nasib baik lah lappy nih harta aku yang paling bernilai bagi aku..huhu.. (temberang jer nih,actually something yang bernilai ada kat dalam diri sendiri..hehe)..dannnnnnn..aku bersyukur sangat2 kat seorang kawan aku yang tersangat lah baik hati (dier memang baik dengan aku..hee) sebab sudi tolong aku tengok2 kan lappy nih..memandangkan dier nak tolong aku service my lappy nih jadik aku nak pinjam lah lappy dier..sementara dia service lappy aku..aku pakai lappy dier..alhamdulilah..dier kasi pinjam jugak kat aku..hehehe (kannnn..dier memang baik dengan aku ponnn :) ) puas jugak aku pujuk dier nak pinjam lappy dier tu..hahaha..tapi dier memang baik lah..oleh kerana dier kawan aku yang amat/sangat/paling/terlalu terbaik..aku belanja dier makan soto & rojak kemarin..nahhhh..kenyang lah perut kawan aku tu..syukur alhamdulilah tuk rezeki kami kemarin..terima kasih lah pada kawan ku yang paling best dunia akhirat Encik Saman...terima kasih jugak belanja aku bakso hari selasa lepas..macam mau lgik ni tau..huhuhu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~selamat malam~assalammualaikum,,, (jangan lupa baca doa sebelum tido nanti hari2 mimpi benda yang sama,macam kawan yang comel sorang tu..hihihi~jangan marahhh :) )

No comments:

Post a Comment

thanks for visiting my blogs :)