Monday, December 26, 2011

~today dalam ceritaQu~

assalammualaikum,,, :)
 (senyum x perlu lah kata ape2)

actually...aku dalam dilema sekarang nih, perasaan yang bercampuk aduk..nak kata ape pun aku blurrr..normal,happyness,sadness..shockness,funnyness pun ade..ohhh rupe2 nyer perasaan simpaty pun ade gak..huhuhu..memang perasaan yang bercampur aduk macammmmmm..aku pun dah tak tau nak cakap macam mana..coz sekejap aku rase normal..biasa2 ajer..lepas tu aku happy pulak..dalam aku rase happy tu timbul rase sedih...mix sekali dengan rase terkejut yg buat aku rase nak putus jantung pun ade..~haihhhh macam2 jer..

OKEH, yang kat atas tu juz mukadimah..heheheh~ story yang sebenar2 nyer adalah... (cekedauttttt...)

~CHRISTMAS HOLIDAY~ (piiiweeeet)
*~cuti christmas tahun ni aku rase ooookkkkkk jugak la...sama macam last year and last2 year la...ermmm~aku rase gembira happy sebab c dier ade balik kampung and..dier tak lupa nak menjengok aku yang dah gilerr rindu setengah mati kat dier nih..syukur alhamdulilah..lama tak jumpa...nak kira berapa puluh hari pun dah tak larat..memang aku happy bukan main lagik..yeeeerrrr aku ngaku hari tuuuu aku merajuk..tapi tapi tapi..aku merajuk sekejap jerr..dier tau jugak aku ni merajuk macam mana..sebab tu dier tak pernah nak pujuk aku..(hampehhhhh)..kesian kat aku kan...merajuk tapi tak kena pujuk..tapiiii biar lah....aku kisah actually tapi buat2 tak kisah jerrr...~lalalaaaaaaaa :p..maka cuti christmas aku habiskan masa bersama yang terrrrrrrrrrrrr....????????? (anda sambung sendiri.. (~.*) )..bestttt tau..tgok tv sesame,makan sesame (masak jer tak sesame,,erkkk..)..jejalan pun sesame,online pun sesame (dier on9 fb pakai lappy aku,aku pula on9 pakai hp ajer..how kind nyerr aku..sanggup johhh)..heheh..how romance nyer kitorang..tapi romance2 jugak..batas tu tetap ader..~sila jangan missunderstanding kat sini,,aku dah bosan!!! wateva..tetap smile jerr.. :))

(OPOCOT MAK KAU)
*~yang aku dok terperanjat nih,ader beberapa story yang buat aku terkejuttttt sesangat lahhhh...tapi yang nih aku tak dapat nak share coz terlalu personal..biar diri ini jerr yang tau.. :)..mungkin aper yang terjadik ader hikmah disebaliknyerrr...aku akan doakan..~AMIN

(SALAM TAKZIAH)
*~even aku tak pernah kenal and tak pernah tau siapa dan bagaimana wajahnyer..tapi bila c dier story kat aku about his colleage girlfriend (now is 'late')..died on accident at jalan kimanis,,muncul perasaan simpati..aku heran jugak coz aku tak kenal langsung pun...maybe i felt so simpaty when i saw his face when he told me about that..i know..and i understand what his feeling..aku sekali akan rase sedih when our friend already died even boy or girl..sedih tetap sedih..tapi yang funny nyer c dier try to hiding his feeling..no sad2 kunun..but i know dari riak wajahnyerrr..aku nampak reaksi sedih n terkejut dari wajahnyer..tapi dier buat selamba gilerrr jerrr...huhuhu...i know...aku layan ajer la..buat2 tak perasan tapi hakikatnyerr,,aku amat memahami..aku join dier cari info about the accident..what happened actually? where a specific place? bla bla bla..sambil conteck2 ngan kawan2 dier yang lain..from that,i saw how much he so take care bout his friends..so touching..even he hiding it from my eyes..~~so macam mana dengan hati aku?? hati aku rase simpati macam yang aku bagitau kat atas tadi...aku terkejut jugak dengar kawan dier xcdent..1stly aku tanya perempuan ke lelaki? when he said girl..aku terkejut lagik...dah dengar perempuan yang xcdent automatik perasaan aku berubah rase sedih..,2ndly aku tanya bila dan kenapa? bla..bla..bla..lastly aku tnya umur...yang tu bila dier bagitau baru 22years..aku lagik la terkejut..still young for me ba...kat sana la timbul nyer perasaan simpati ku...ditambah lagik dengan si pencerita..huhuhu..kalau aku jadik dier memang aku nangis siottttt...aku pon ape lagik share lah kat fb..juz say takziah to her,even tak kenal langsung...tapi tapi tapi yang lucu nyerr ade pula yang tersalah erti (mungkin lah~dari fahaman aku)..disebabkan status aku sama dengan someone nih..(kawan c dier jugak)...but tu bukan lah penting bg aku..juz aku nak mengucapkan takziah one more time to her family..

(BAKSO TIME)
*~tadi petang c dier belanja makan bakso...ngeeee senyum meleret2 lerr aku..terima kasih a****..actually aku yang nak belanja makan roti telur kat gerai depan laut..tapi c dier nak pulak makan bakso so aku follow jerr la.. :)) terima kasih again, semoga rezeki a**** murah sentiasa...

(WHICH ONE: BABU ENOR @ BABU AMENG??)
*~alkisah lah niece aku yang seorang nih..taktau pae yang buat dier panggil aku babu ameng..tak penah2 dek di buat nyerrr..nieces yang lain pon tak panggil aku macam tu..hahahak..geli juga hati aku..senyum kambing jerr aku bila dier panggil aku babu ameng..huhuhu..nih lah aku..tak biase kalau orang lain or bukan family panggil nama aku yang satu tu (fb name aku tu bah..ameng amit) name tu actually nama manja aku di rumah..hihihihi (malunyerrr) nama glamer aku yang satu lagik (mass awang amit)..orang kampung pulak panggil nor ajerrr,,,eiiiiiii susah jugak nama banyak sangat nih..yang penting aku janggal kena panggil nama manja oleh orang lain..accept family aku yang ader kat rumah tu jerr boleh panggil aku dengan nama manja aku tu..uwerrrkkkkk..menyampah pula aku yeeerrrrr.. :P

~dah habis story dah...
banyak lagik tapi aku dah penat taip2 nih..lenguh jari2 aku..oleh kerana mata pun dah mengantuk..dah menguap banyak kali..elok lah kiranyerr direhatkan biji mata ku yang rabun ni...nanti dibiar tak tidur buta pulak kan..tanak lah aku..huhuhu...okeh la..stop kat sini dulu..nanti ader mase aku akan buat entry baru..bila mood aku nak berstory ader lak yee..SELAMAT MALAM..assalammualaikum.. :)

MAY ALLAH BLESS UR DAY TODAY AND NEXT DAY...AMIN~

No comments:

Post a Comment

thanks for visiting my blogs :)