Wednesday, July 11, 2012

c 'hypocrite'

assalammualaikum..

sebenarnya banyak yang aku nak cerita n luahkan rasa kesengalan aku terhadap some1 tu..tapi aku selalu rasa xde mood nak menaip panjang2..hari ne aku masih dlm mood losing..tapi aku dah xtau nak buat apa,rasa sangat bosan yang teramat..lebih2 lagi bila bersama dengan c 'hypocrite'..tapi keadaan sungguh memaksa aku untuk terus tabah menjalani rutin harian ku yang makin hari makin membosankan..eh,aku bukan nak cerita pasal rutin harian aku..entry aku kali ne lain..lain macam sikit,lebih kepada perasaan yang jelek..sangat2..entah lah kenapa..aku ne bukan perfect sangat pun tapi tu la kan..kata orang yang terlebih jelek tu memang jelek pun pada pandangan orang.

aku x pandai sangat nak bersastera2..walaupun aku keluaran class sastera sewaktu d sekolah menengah dulu n pernah merangkul anugerah best student in kesusteraan melayu..huhu..kalau dulu boleh lah aku bersastera..tulis karangan jiwang2 memang makanan aku..ayat penuh bunga2..kacang je..penggunaan ayat melebih2 pun small metter je bagi aku..tapi tu dulu..sekarang dah x buka buku ne ilmu dan lari..xnak lekat kat dalam kepala otak..emmm..macam tu lah bila habis study tp xkeja ikut course yg d ambil time belajar dulu..keja makan gaji je..dah tu gaji xlumayan pun..kalau nak cakap xlumayan sangat tu  x sesuai coz bunyi nya ada okeh sikit..boleh dikatakan banyak juga..tapi perkataan xlumayan tu sanagt sesuai dengan keja aku sekarang..emmm...biar lah..aku dah lari dari tajuk entry aku daaaaaaaa...

okeh,aku nak share perasaan aku yang meluat sangat dengan c 'hypocrite' ne,,,sebab?? xda orang meluat kalau xbersebab..maka,harus difahami ayat ku yang seterusnya.....................aku xpandai sngt nak mengarang ikut susunan jalan cerita tapi aku mengarang ikut ingatan dan perasaan aku sj..aku nak kata dia ne jahat..takkk..dia okeh, baik hati, ringan tulang, suka senyum, dan blablabla..tapi tu semua depan orang sj..kalau belakang org,,wallahualam..dia lah raja segala pemalas,pemaki,penipu diri sendiri (hypocrite la tu)..blablabla..aku nak list kan 11 pun aku malas..aku buat entry ne bukan nak burukkan dia ..aku cuma mluahkan rasa xsedap aku saja..(balik2 aku cakap benda ne dari tadi..hahaha)..

hurmmm..direct to the point!!! ada some1 ne..c 'hypocrite' (watak dlm entry aku)...dia lagak macam bidadari depan i..ups speaking la pula..xpe ikut feel la aku ceritakan..bukan depan i je, depan semua org..termasuk c 'labu' dia..c 'labu'?? who is that?? watak baru muncul ke?? bukannnnn..c 'labu' adalah watak penting dalam entry ne..c 'labu' adalah partner c 'hypocrite'..okeh..next..c 'hypocrite' ne asyik sangat lah meng-hipokrit-kan dirinya depan kitorang..tapi sebenarnya dia xtau..ada orang yang tahu dia sedang menjalankan mision imposible nya..(mmg mision imposible ponnnn)..dia xtau yang aku tau hampir semua misi dia yang mustahil tu..tapi zaman sekarang ne xda yang xmustahil..selagi boleh dibuat,lantak aje..macam org putih tu..apa yg dorang nak buat dorang buat..biar extrim mcm mana pun kalau hendak 1000 daya..semua jadi..haaa,macam c 'hypocrite' ne lah...dah elok2 hidup aman damai,bahagia sejahtera..tapi macam xcukup sj..kesian pula dekat c 'labu' nya...bagi aku mungkin dia masih belum matang..untuk memikirkan baik dan buruknya sesuatu perkara tu buat orng yg sdh ada steady partner..macam dia..dia mmg belum matang..aku tekan kan d sini 'DIA BELUM MATANG' why must i say like that?? (ome!!)..sebab mungkin org yg close dgn dia sj yg tau how kind is his/her habit..org yg terdekat dgn nya,yg selalu ada dgn nya,yg selalu bersama dgn nya sj yg tau...lalalala...

nah..look..aku dah hilang mood dah..d pertengahan cerita pula tu..aku kasi ending sj lah cerita aku ne..c 'hypocrite' xtau yg dirinya skg berada d dalam pemerhatian org d sekelilingnya..dan sejak c 'hypocrite' terkantoi beberapa hari lepas..xtvt nya terhenti tanpa dirancang..dan c 'labu' fikir hal tu akan stop smpai bila2..aku rasa lah..tp yg aku rasa ttg c 'hypocrite' ne lain macam..macam xtvt nya xkn berhenti semudah ABC..kemungkinan besar akn continue d season akn dtg,,sdh smstinya dgn org yg sma..aku yakin 100%  mcm cerita org putih dalam channel movie hbo..klu xbetul pun sangkaan aku dan..c 'hypocrite' sdh xmenjadi hipokrit..aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana memberikan hidayah kepadanya...

cerita aku ne xmenentu sebenarnya..sepa yg baca pasti xfaham..hahaha..aku mmg maksudkan supaya org kurang fham..cerita ne adalah pengajaran & teladan buat kita semua terutama yang membaca post entry aku kali ne..terima kasih..lalala...

No comments:

Post a Comment

thanks for visiting my blogs :)