Saturday, September 15, 2012

~owhhh air bergas VS air khasiat !!! ~

hulalala..hulahupppppp...
aduiii..lama nya aku tak minum minuman bergas..sejak aku demam seminggu minggu lepas..dan sejak batuk bermaharajalela..sejak tu aku dah tak minum minuman bergas..sebab dok larang..lagipun dalam keadaan aku yang tak sihat ne aku memang lebih selesa minum air suam2 panas...sedap je aku rasa leher aku bila air panas tu mengalir dalam leher...fuhyuuuuu...
even sometime aku rindu gak nak minum air yang bergas2..like cola,revive & 100 plus..
sekarang minuman aku mineral dan minuman buang panas..air cap badak tuuu..memang bagus..
kalau sesiapa yang panas badan tu cuba2 lah minum air cap badak tu..insyaAllah..peluh keluar dan badan akan rasa okehhh.. :) dah tak panas dah..
ini lah rupanya air cap badak tu...ada tiga jenis cap yang ada..iaitu, cap 3 daun, 3 kaki dan 3 senapang..
hari tu aku minum yang cap 3 senapang..cousin aku yang syorkan masa aku di labuan minggu lepas..dia kata bagus untuk buang panas dalam badan,,
tapi susah nak cari yang 3 senapang ne..aku dah cuba cari kat kedai2 kat kawasan aku tinggal tapi tak jumpa
yang ada cuma cap 3 daun dan cap 3 kaki...yang cap 3 daun dan 3 kaki ne bukan tak bagus..bagus juga..tapi aku try minum tempoh hari kesan dia tak terasa sangat macam air cap 3 senapang tu..
tapi memandangkan aku masih demam hari tu jadi nak tak nak aku beli juga..air badak cap 3 kaki..
lepas tu try beli yang 3 daun..yang 3 daun ne lain sikit lah rasa dia..tak dapat tekak aku nak terima..
lain macam....

okeh lah,jangan takut nak mencuba..sebab rasa dia macam air biasa je..aku pun mula2 tak pernah nak mencuba sebab tak tahu khasiatnya..dan sudah tentu takut nak merasa iar dia..sebab biasanya air yang berkhasiat ne rasa dia tak sedap sangat...hehehe
hakikatnya..air cap badak tak lah seteruk rasa air ubat2 an lain ataupun air akar2 kayu..

No comments:

Post a Comment

thanks for visiting my blogs :)