Sunday, July 14, 2019

~ 8 PERKARA RAGUT KEMANISAN BERASMARA ~

Sumber Artikel Dari : majalah mingguan wanita (seksologi) bil: 1814
Susunan Asal : Nur Syazwani Mehat
Kredit Gambar: google
Nota : sis kongsikan kembali info2 petua yang terdapat dalam kandungan majalah mingguan wanita untuk pengetahuan kita bersama..untuk lebih banyak info2 yang bermanfaat boleh lah beli majalah wanita setiap minggu :)
www.mingguanwanita.my


Hubungan intim adalah satu isu sensitif untuk diperdebatkan. Ketika menyentuh soal ini,, secara tidak langsung anda terfikir tentang pengalaman indah dan tidak ketinggalan pengalaman kurang menyenangkan tatkala bersama pasangan.

Umumnya tidak selamanya hubungan intim menjadi sesuatu yang menyenangkan  dan menjamin bahawa anda serta pasangan mencapai orgasma yang sempurna. Kadang kala hubungan kelamin bakal menjadi perkara yang membosankan atau menyakitkan.

Merasai Perbezaan Saat Berasmara 
Rata-ratanya wanita yang telah melahirkan anak akan merasai perbezaan ketika menjalikan hubungan intim bersama suami.. Mereka merasai terdapat perbezaan kala berasmara selepas bersalin berbanding sebelumnya. 
Namun begitu, masalah ini dapat diatasi dengan melakukan senaman kegel bagi menyemarakkan kembali hubungan intim seperti saat baru mendirikan rumah tangga.

Kehidupan Intim Yang Mendatar
Sekiranya setelah menjalani rutin yang sama setelah bertahun mendirikan rumah tangga, sudah tentu perasaan bosan mulai menjengah. Oleh itu lakukan sesuatu untuk membangkitkan mood asmara kalian. 
Apa kata beli sahaja set baju tidur yang seksi, atau pun memilih lokasi menarik untuk memupuk rasa cinta yang romantis. Selain itu, percutian singkat untuk menghabiskan masa berdua bakal membangkitkan kembali keghairahan kehidupan kelamin anda.

Tak Cukup Waktu
Kunci dalam masalah ini adalah keutamaan. Jika anda meletakkan hubungan kelamin sebagai sesuatu yang amat penting, sudah tentu anda akan memperuntukkan waktu untuknya. Namun jika anda sengaja mencipta alasan untuk berasmara, pasti anda tidak pernah memiliki waktu untuknya. 
Oleh itu, fikirkan tindakan spontan untuk menambahkan keintiman antara anda dan si dia. Umpamanya mandi bersama di waktu pagi atau juga mengirimkan pesanan cinta kepada pasangan anda. Cubalah cari waktu untuk bersama si dia sebelum dirinya berkecil hati.

Kegagalan Libido
Hubungan kelamin juga dipengaruhi oleh faktor usia, umumnya wanita yang mengalami menopaus akan menurun libidonya. Penurunan libido ini bertambah buruk apabila hubungan kelamin yang terjalin menyakitkan.
Banyak kes dirujuk kepada doktor apabila masalah ini berlaku bagi mencari jalan penyelesaian. Jalan terbaik, jangan menyalahkan diri sendiri sebaliknya carilah bantuan atau solusi bagi mengatasinya.

Vagina Kering
Selain itu, menopaus juga bakal menyebabkan penurunan estrogen dan secara tidak langsung menyebabkan atrofi atau penipisan pada vagina dan vulva
Situasi ini juga menyumbang kepada rasa sakit tatkala menjalinkan hubungan intim bersama suami kerana vagina anda begitu kering. Oleh itu, cuba cari bantuan dengan mendapatkan krim untuk vagina bagi memulihkan keadaan.

Luangkan Waktu Berdua
Sesekali apa salahnya anda dan si dia meluangkan waktu bersama untuk menonton wayang cerita romantis bagi memupuk kembali rasa cinta yang kian pudar. Sekurang-kurangnya tiga bulan sekali lakukan sesuatu bersama agar anda dan si dia punyai masa bersama selain menjalinkan asmara.

Pasangan Cepat Klimaks
Kadang kala apa yang kita idamkan tidak sama dengan kehendak pasangan. Jika pasangan anda mudah klimaks, sebaliknya anda pula masih terkapai-kapai, tentu sahaja akhirnya mendatangkan masalah.
Oleh itu, jalan mudah adalah dengan berbincang secara baik. Gunakan ayat-ayat positif agar tidak mengecilkan hati pasangan. Cadangkan atau kongsikan betapa pentingnya foreplay sebelum anda dan si dia menjalinkan hubungan asmara.

Posisi Yang Tidak Diinginkan
Kadang-kadang gara-gara ingin mencuba teknik atau posisi baru dalam hubungan intim akan membuatkan anda merasa tidak selesa dan menyakitkan.
Oleh itu berbincanglah secara terbuka agar anda dan si dia berpuas hati dengan hubungan kelamin yang didambakan. Paling penting, anda dan pasangan untuk mengetahui yang terbaik buat kalian serta tidak melanggar batasan agama.

layari:
www.mingguanwanita.my

No comments:

Post a Comment

thanks for visiting my blogs :)